Pähkäillään, mikä on oikea usko? Kuka voi sanoa mikä on juuri se oikea usko? Eikö kaikki usko ole oikeaa?
Näin, ja, kun joku sitten sanokiin: "tämä on yksi ja oikea", silloin on toisten tuomitsija.
Jos sanoo tietävänsä mikä on totuus oikeasta uskosta se loukkaa eri uskossa olevaa todella paljon.
Kuitenkin tekeehän tuo loukattukin samoin totuuden kertojalle, eikö tuon totuuden tuojankin
sopisi loukkantua ja jopa närkästyä jne..?
Näin, kun ihmiset itse määrittelevät uskonsa ollaan aina hakoteillä. Näin, kun ja jos ei ihmiselle, ihmisille
tule mieleen, sisimpään ajatusta, elämystä, että on joku joka tietää ja tahtoo sen myös palastaa niin
jäädään tuohon juupas eipäs tilaan...loukkaannutaan ja pitäydytään yhä lujemmin kiinni uskosta joka
itse kullakin on.
Jumala sanassaan sanoo:" yksi usko". Nyt saamme tuta miljoonittain eri uskoja. Mikä on se oikea usko, yksi usko,
pelastava usko josta raamattu puhuu?
Oikeaa uskoa ei voi määritellä yksikään ihminen, vaikka olisi miten "kirjanoppinut" korkeasti kuluttautunut jne...
Miksi ihminen ei tosissaan tahdo päästä tuntemaan oikeaa uskoa, Jumalan totuutta?
Tosiasia on ihminen on todella poiennut pois kauas Jumalasta. Ihmistä ohjaa ihmisen oma mieli, muut ihmiset (valtavirta) jne.
Ihminen ei kuitenkaan ole itse itsensä herra vaikka niin itse ajattelee. On olemassa kaksi tahoa jotka käyvät kamppailua ihmis-sieluista.
Näihden kahden tahojen tiimellyksessä (jos niin voidaan sanoa) on ihminen. Ja kumman voittama ihminen on
sen hallussa ihminen on . Tosiasia joka Jumalan sanassa sanotaan:"sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on"
ei muuksi muutu.