Oikea usko

Tämä on testialue. Voit joko poistaa tämän tai muokata asetuksia hallintapaneelissa.

Oikea usko

ViestiKirjoittaja yksitie » 05.02.2015 14:29

Pähkäillään, mikä on oikea usko? Kuka voi sanoa mikä on juuri se oikea usko? Eikö kaikki usko ole oikeaa?
Näin, ja, kun joku sitten sanokiin: "tämä on yksi ja oikea", silloin on toisten tuomitsija.
Jos sanoo tietävänsä mikä on totuus oikeasta uskosta se loukkaa eri uskossa olevaa todella paljon.
Kuitenkin tekeehän tuo loukattukin samoin totuuden kertojalle, eikö tuon totuuden tuojankin
sopisi loukkantua ja jopa närkästyä jne..?

Näin, kun ihmiset itse määrittelevät uskonsa ollaan aina hakoteillä. Näin, kun ja jos ei ihmiselle, ihmisille
tule mieleen, sisimpään ajatusta, elämystä, että on joku joka tietää ja tahtoo sen myös palastaa niin
jäädään tuohon juupas eipäs tilaan...loukkaannutaan ja pitäydytään yhä lujemmin kiinni uskosta joka
itse kullakin on.

Jumala sanassaan sanoo:" yksi usko". Nyt saamme tuta miljoonittain eri uskoja. Mikä on se oikea usko, yksi usko,
pelastava usko josta raamattu puhuu?

Oikeaa uskoa ei voi määritellä yksikään ihminen, vaikka olisi miten "kirjanoppinut" korkeasti kuluttautunut jne...

Miksi ihminen ei tosissaan tahdo päästä tuntemaan oikeaa uskoa, Jumalan totuutta?
Tosiasia on ihminen on todella poiennut pois kauas Jumalasta. Ihmistä ohjaa ihmisen oma mieli, muut ihmiset (valtavirta) jne.
Ihminen ei kuitenkaan ole itse itsensä herra vaikka niin itse ajattelee. On olemassa kaksi tahoa jotka käyvät kamppailua ihmis-sieluista.
Näihden kahden tahojen tiimellyksessä (jos niin voidaan sanoa) on ihminen. Ja kumman voittama ihminen on
sen hallussa ihminen on . Tosiasia joka Jumalan sanassa sanotaan:"sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on"
ei muuksi muutu.
yksitie
Ylläpitäjä

Re: Oikea usko

ViestiKirjoittaja yksitie » 06.02.2015 13:30

Uskon nimissä, uskon tähden jne... on tullut monenlaista pahaa, kärsimystä jne... Tuo, että noin on ja on ollut, niin eipä sekään ole saanut
ihmisiä ihmettelemään; hei miten näin? Jumalako johdattaa ihmisiä toisiaan vastaan taistelemaan? Ja jos jotenkin tulee ajatuksiin, että olisi jotain
mätää , niin helposti aletaan syyttämään muita ja itse Jumalaa. Puhutaan Jumala nukkuu, Jumalassa on pimeyttä, Jumala on julma jne....
Ei ole ihminen muuttunut lankeemuksen jälkeen. Näin tänään kuin silloinkin, kun ensimmäiset ihmiset lankesivat kuulemaan Jumalan vihollista, niin
kumpikin syytti, mutta ei itseään, " Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?" 10. Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin." 11. Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?" 12. Mies vastasi: "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani, antoi minulle siitä puusta, ja minä söin." 13. Niin Herra Jumala sanoi vaimolle: "Mitäs olet tehnyt?" Vaimo vastasi: "Käärme petti minut, ja minä söin."
Näin, kun ihminen on selkä Jumalaan päin ihminen ei voi nähdä totuutta itsestään, Jumalasta eikä muista.
Vaan vasta kun ihminen kääntyy tosissaan Jumalan puoleen, Jumala avaa tällaisen ihmisen silmät. Jumala kun saa silmät avata vain ja ainoastaan silloin
voidaan tulla löytämään oikea usko, mutta ei hokkus pokkus tavalla.
yksitie
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja yksitie » 09.02.2015 08:51

Se, että ihminen uskoo Jumalan olemassa oloon ja Jeesuksen elämään täälä maan päällä ja ristin kuolemaan
ei ole merkki oikeasta uskosta. Tuon edellä mainitun asian uskovat ilman "uskovaisuuutta" olevatkin, kuin tietysti
kaikki eri uskontokunnatkin. Tuo usko Jumalan olemassa oloon ja Pojan elämään ja kuolemaan usko on
ensimmäinen asia joka ihmisellä tulee olla. Näin sanoo Jumala sanassaan:" ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät."
Ja toden totta tuota uskoa löytyy. Mutta sitä uskoa ei tahdo löytyä, että uskottaisiin, "Jumala palkitsee kaikki ne jotka Häntä etsivät."
yksitie
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja yksitie » 17.02.2016 14:41

Se, että ihminen uskoo tai alkaa uskomaan Jumalan olemassa oloon on Jumalan työ ihmisessä. Tuon uskon syntyminen ei ole uudestisyntymä ei Jumalan lapseuteen pääsy
pelastus, syntien anteeksi saaminen. Uskon syntyminen Jumalan olemassa oloon on Jumalan puhetta, kutsua.Usko Jumalan olemassa oloon pitää olla, mutta pitää myös
tulla usko, joka uskoo, että Jumala palkitsee kaikki ne jotka Häntä etsivät. Jos ja kun jäärään vain uskomaan Jumalan olemassa oloon, Pojan täytettyyn työhön ei koskaan
päästä siihen uskoon, josta Jeesus sanoo:"löytyneekö uskoa maan päältä kun Hän tulee".
Tämän ajan ihmiset on kyllästetty mitä erilaisimmilla uskoilla, vaikka Raamatussa sanotaan (ja mikä pitäisi olla aivan selviö ei Jumala ole eri uskojen luoja)YKSI USKO.
Jumala johdattaa toden totta KAIKKI tahtonsa tielle käyneet YHTEEN JA SAMAAN USKOON.
yksitie
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja yksitie » 01.03.2017 08:35

Yksi usko ei ole sitä, että uskotaan Jeesuksen kärsineen ja kuolleen ihmisten syntien vuoksi. Yksi usko ei ole se, että sanotaan "uskotaan Jeesukseen".
Uskoajia piisaa, mutta mihin nämä uskot ovat johdattaneet...lukemattomiin eri uskontoihin joilla ei ole mitään tekemistä Jumalan Luojan kanssa.

Ihmiset eivät omilla uskon teillään voi koskaan päästä tuohon yhteen uskoon josta raamattu sanoo, "yksi usko".

Vain ja ainoastaan Jumala voi tuohon yhteen uskoon johdattaa ne jotka hänen tahtonsa tielle käyvät.
Pelastusta ei ole muualla kuin ja vain ainoastaan Jumalan tahdon tiellä.
Jumalan tahdon tien Jeesus on selvästi sanonut; "etsikää ensin Jumalaa ja hänen vanhurskauttaan, niin kaikki muukin tarvittava tullaan antamaan."
yksitie
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Zasha Zoey » 21.07.2020 15:52

The next few paragraphs provides strategies to Online resources to find woodworkers. There is also a number from selection acquireable online giving successful financial success of all woodworking profession for hobbyist and experienced carpenter besides. du internet packages for home
Zasha Zoey

Paluu Ensimmäinen alueeni